חדשות

20% מבתי החולים בבריטניה מסתירים טעויות וסיכוני בטיחות לחולים

כך מגלה דו"ח שפורסם בממלכה; משרד הבריאות הבריטי הודיע כי יקים אתר אינטרנט חדשני לדירוג בתי החולים המצטיינים בשקיפות ובכנות

בתי החולים הציבוריים בבריטניה יקבלו ציונים וידורגו לפי נהלי הבטיחות המונהגים בהם והשקיפות שהם מציגים בנוגע לטעויות רפואיות. כך דיווחה השבוע התקשורת בבריטניה, בעקבות דו"ח שקבע כי 20% מבתי החולים ראויים לציון "גרוע" בכל הנוגע לכנות ולשקיפות ביחס לרשלנות רפואית.

שר הבריאות הבריטי, ג'רמי האנט, הודיע בימים האחרונים כי משרדו יקים אתר אינטרנט ייעודי לנושא, שבו יוצג דירוג בתי החולים. האתר גם יאפשר למטופלים לבדוק את הרמה הבטיחותית של המחלקות השונות ושל הצוותים המועסקים בהם. בתי החולים ייקראו להיות כנים והוגנים בכל הקשור לסוגיית הבטיחות, על פי מדדים שיקבעו.

מטרת המהלך היא לצמצם את מספר מקרי המוות הניתנים למניעה בבתי חולים בבריטניה, עקב בטיחות לקויה, טעויות או רשלנות רפואית. לפי ההערכה, כ-12,000 מקרי מוות בשנה נובעים מסיבות אלה.

משרד הבריאות הבריטי הכריז כי הדרישה לשקיפות היא הראשונה מסוגה בעולם, וכן כי מערכת הדירוג הפומבית תהיה חדשנית, ותכלול ציונים על דיווחים מלאים של טעויות, חקירות שנעשו בבתי החולים בעקבות טעויות רפואיות ועוד.

בדו"ח שפורסם בבריטניה קיבלו 20.6% מבתי החולים הציבוריים את הציון "גרוע" או "לא מספיק", לעומת 17.7% שקיבלו את הציון "טוב". 61.7% זכו לציון "בסדר גמור".

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  רשלנות רפואית,  בריטניה,  NHS,  רפואה ציבורית,  טעויות רפואיות,  שקיפות
תגובות