חדשות

אחות ואח סיעודיים ב"הדסה" זכו בפרס הצטיינות על טיפול מסור

הפרס על שם איתי רמון ז"ל מוענק כבר 23 שנה למטפלים בילדים חולים במחלות ממאירות; הזוכים: רונית וינטראוב-שטייר ויבגני פרנק-קמנצקי

חלוקת הפרסים על שם איתי רמון ז"ל" בבית החולים "הדסה" (צילום: "הדסה")
חלוקת הפרסים על שם איתי רמון ז"ל" בבית החולים "הדסה" (צילום: "הדסה")

אחות ואח סיעודיים במרכז הרפואי "הדסה" עין כרם, זכו בפרס השנתי על טיפול מסור ויחס מיוחד לילדים חולי סרטן ומחלות המטלוגיות ממאירות. השניים הם רונית וינטראוב-שטייר ויבגני פרנק-קמנצקי. טקס הענקת הפרסים על-שם איתי רמון ז"ל' שטופל בהדסה בהיותו ילד ונפטר ב-1968, נערך שלשום (25 באוגוסט) בבית החולים הירושלמי. פרס רמון מוענק ב"הדסה" מאז 1992.

על הענקת הפרס החליטה ועדה בראשות פרופסור מיכל וינטראוב, מנהלת המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים. שני הזוכים קיבלו חוות דעת חיוביות במיוחד על היחס שהם מפגינים למטופלים ולבני המשפחות, מעבר לאיכות המקצועית של הטיפול הרפואי והסיעודי.

מנהל בית החולים, פרופסור יהורם וייס, אמר בטקס כי בזכותה של מירה רמון, אמו של איתי ז"ל המשתתפת בקביעות בקבלת ההחלטה על הזוכים, באות לידי ביטוי התנהגויות אנושיות יוצאות-דופן אפילו במקצוע שכולו נתינה ללא גבול. "בהענקת הפרס יש משום הוקרה להתנהלותם של הזוכים, מעבר לכל עשייה רפואית או טיפול מקצועי", אמר.

רונית וינטראוב-שטייר היא אחות ותיקה במחלקת המטו-אונקולגיה לילדים, המנהלת את הטיפול הסיעודי בחולים הקשים במיוחד. דוברות "הדסה" מסרה, כי יחס מיוחד מוקדש מצידה למשפחות הבוחרות לעשות את הניסיון האמיץ והמורכב במיוחד הכרוך בהחזרת הילד החולה לביתו, כאשר קיימת הערכה שמדובר בחודשים האחרונים לחייו.

בהחלטת ועדת הפרס הודגש, כי היא "הקימה את שירותי טיפולי הבית בחולים הנוטים למות, מלווה אותם בידע מקצועי עמוק ויסודי הנוגע להתמודדות הצפויה להם עם מחלתם הסופנית ועל השירותים שאפשר לספק לחולה ולמשפחתו בבית. היא צברה ידע וניסיון עצום, הנוסך ביטחון שאין לו מחיר למשפחה ולצוות הסובב את החולה, בהתמודדות הקשה הזו. אבל יותר מהכול: מהרגע שהמשפחה זוכה לליווי של רונית – היא מעניקה תחושה שאיננה לבד. היא זמינה בכל שעה כדי לייעץ ולתמוך רפואית ונפשית תוך נכונות נדירה להגיע ולהיות עם המשפחה, ככל שיידרש".

יבגני פרנק קמנצקי משמש כסגן האח הראשי במחלקה להשתלת מח עצם. בהחלטת ועדת הפרס נאמר כי "הוא נאמן בתחום ההחייאה במחלקה, תפקיד שהוא עושה באחריות, מקצועיות ובהערכה רבה מצד כל חברי הצוות. כמו כן, היה שותף פעיל בפרויקטים חשובים שבוצעו במחלקה, וניכרות בו תכונות מיוחדות של אכפתיות, יוזמה והתנדבות". במיוחד צוינה הגישה המיוחדת שלו לטיפול בילדים - תחום שבו הוא מצטיין וזוכה לתשבחות מרשימות".

עוד קבעה ועדת הפרס, כי "ליבגני אישיות נעימת-הליכות, מפגין יושר מקצועי ואישי בדרגה הגבוהה ביותר. איש צוות מעולה, אהוד על חבריו במחלקה בבית החולים. בסקר שעסק בפוטנציאל מנהיגות שבוצע בין חברי הצוות הוא זכה במקום הראשון עם מעל ל-40% מהמצביעים. במיוחד זכה להערכה ושבחים לאורך שנים ארוכות ממשפחות המטופלים על יכולתו להגיע ללבם של הילדים החולים ברגעים קשיים - והוא זוכה באמונם המלא".

נושאים קשורים:  חדשות,  חולה נוטה למות,  מירה רמון,  סרטן בילדים,  רונית וינטראוב-שטייר,  יבגני פרנק קמנצקי,  המרכז הרפואי "הדסה",  סרטן,  פרס איתי רמון
תגובות
פרופ' חיים קפלינסקי
31.08.2014, 08:18

מנהל המחלקה פרופ' מיכאל ויינטרוב נמנה על המין הגברי.
טעות לעולם חוזרת...
ועל הזוכים בפרס- יבורכו!!!!