ethics

הצעת חוק: רשיונו של רופא שיורשע בעבירת מין יותלה מיידית

הצעת החוק שיזמה ח"כ יפעת קריב תוגש להצבעה בוועדת השרים לחקיקה; גובשה עם המרכז לנפגעות תקיפה מינית בביה"ח "פורייה"

הצעת חוק לתיקון בפקודת הרופאים, הקובעת חובת התליה מיידית לרישיון רופא שהורשע בעבירת מין, תוגש להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה ביום ראשון הקרוב, עם תחילת מושב החורף של הכנסת. את הצעת החוק יזמה ח"כ יפעת קריב ("יש עתיד"). היא מסרה, כי הנושא גובש בשיתוף המרכז לנפגעות תקיפה מינית במרכז הרפאי "פורייה" שבטבריה.

ח"כ יפעת קריב (צילום: יח"צ)

ח"כ יפעת קריב (צילום: יח"צ)

ח"כ קריב הסבירה: "כיום, רופא שהורשע בעבירת מין יכול להמשיך לעסוק ברפואה - ובכלל זה להתייחד עם נשים, חסרי ישע, קטינים ואנשים עם מוגבלויות במסגרת הטיפול בהם - ללא בקרה או השגחה. לרוב, מטופליו גם אינם יודעים כלל שהוא הורשע. להגנתם של המטופלים יש רק את חוק איסור העסקת עברייני מין. חוק זה מונע מבית חולים או מרפאה להעסיק עבריין מין. אלא שרופא עדיין יכול לעבוד בקליניקה הפרטית שלו או במוסד רפואי פרטי .

"שלילת רישיונו של רופא המורשע בעבירות מין או התליית הרישיון תלויה כיום ברצונו של שר הבריאות וזאת אך ורק אם הוגשה קובלנה או בקשה לכך. גם אז ,רשאי השר לבחור בנזיפה או באזהרה ולא לבצע שלילה. הוא מחויב קודם להחלטתו לשמוע את טענותיו של הרופא. תהליך זה יכול להיות ארוך ומסורבל".

לדברי ח"כ קריב, "החוק החדש המוצע עתה נועד למנוע עוול וסכנה לציבור - ולמעשה מתלה את רישיונו של הרופא מיידית עם קבלת ההרשעה על עבירת המין. התליה זו תהיה עד להחלטת ועדה מיוחדת שימנה השר. היא תחליט אם לבטל את רישיונו או להמשיך בהתליה (לפרק זמן מוגדר שאותו תקבע) או שתספיק נזיפה או התראה. הליך זה יגן על ציבור המטופלים מפני עבריינות מין מצד רופאים".

חברת הכנסת סיפרה, כי המהלך נולד בעקבות פניות מגורמי מקצוע, בנוגע לרופאים עברייני מין מורשעים הממשיכים לעסוק במקצוע הרפואה, תוך שהם מתייחדים עם נשים וקטינים בלא שהציבור יודע על כך. "מבחינתי אין משהו חמור יותר מעבריינות מין. העונשים חייבים להיות קיצוניים ומרתיעים. החברה שלנו חייבת להוקיע עברייני מין ומחובתנו להגן על הציבור", אמרה.

להורדת הצעת החוק לחצו כאן

נושאים קשורים:  ethics,  עברייני מין,  ח"כ יפעת קריב,  פקודת הרופאים,  שרת הבריאות,  רישיון עיסוק ברפואה,  יחסי רופא חולה,  משרד הבריאות,  הרשעה
תגובות