חדשות

פרופ' נתן צ'רני זכה בפרס ההוקרה של האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית

ה-ESMO הודיע, כי פרופ' צ'רני, מנהל היחידה לכאב אונקולוגי וטיפול תומך ב"שערי צדק" בירושלים, יהיה הישראלי הראשון שיזכה בפרס השנתי

פרופ' נתן צ'רני (צילום: "שערי צדק")

האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית (ESMO) הודיע על הענקת פרס ההוקרה השנתי שלו לפרופסור נתן צ'רני, מנהל היחידה לכאב אונקולוגי וטיפול תומך (רפואה פליאטיבית) במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים.

פרופסור צ'רני הוא הישראלי הראשון שזוכה לכבוד זה ואת הפרס יקבל בטקס שייערך במהלך הקונגרס האירופי השנתי לסרטן, שיתקיים ב-29-25 בספטמבר בווינה, אוסטריה. הפרס מוענק מדי שנה מאז 1985 לחברי האיגוד. פרופ' צ'רני חבר ב-ESMO מאז שנת 2000.

בהחלטת האיגוד האירופי נאמר, כי הפרס יוענק לפרופסור צ'רני כהכרה וכהוקרה על תרומתו יוצאת הדופן לפיתוח הרפואה האונקולוגית בכלל והטיפול התומך בחולי סרטן בפרט, וגם כמייסד תחום הטיפול התומך ב-ESMO.

פרופסור צ'רני מילא תפקיד מרכזי בשילוב תחום זה בתכניות ההכשרה המקצועית ברפואה האונקולוגית. הוא הוביל יוזמות רבות בתחום הטיפול התומך, ביניהן פיתוח מדיניות הנוגעת לתפקיד האונקולוג בטיפול התומך, וניסוח סטנדרטים בסיסיים לטיפול התומך במרכזי הטיפול לסרטן. הוא מילא תפקיד מרכזי בתכנית האיגוד האירופי לבניית מרכזים ייעודיים לאונקולוגיה אינטגרטיבית ולטיפול תומך - תכנית שמטרתה להציע מודל מובנה לפיתוח מרכזים מקומיים דומים ברחבי העולם.

בזכות עבודתו, דורג ה-ESMO כארגון מוביל בטיפול התומך.

בנוסף, פועל פרופסור צ'רני ברמה המקומית והעולמית, להסרת החסמים העומדים בפני מטופלים אונקולוגים בנגישות לתרופות משככות כאב. יחד עם צוות משימה מיוחד של ESMO, פיתח פרופסור צ'רני מדד להערכת היקף התרומה הקלינית של תרופות אונקולוגיות.

"האיגוד האירופי", אמר פרופ' צ'רני, "נתן לי הזדמנות לחולל שינוי. אני מאמין שהשפענו לטובה על תרבות הטיפול בחולי סרטן ועל האופן שבו הוא ניתן באירופה וגם ברחבי העולם. לעד אעריך ואודה על ההזדמנות הזו".

פרופסור כריסטוף זילינסקי, ראש ועדת הפרס, מסר: "פרופ' צ'רני תרם רבות לחזון השילוב של הטיפול התומך ברפואה האונקולוגית - שילוב שהוכיח את יעילותו הרבה למטופלים. הוא אחד החברים המוערכים ביותר באיגוד שלנו והרוויח את מעמדו בזכות פועלו חסר הפשרות להנגשת התרופות האונקולוגיות לכל המטופלים הזקוקים להן - ושידם אינה משגת".

פרופסור צ'רני נולד וגדל במלבורן, אוסטרליה. הוא ייסד את תכנית ההכשרה בטיפול תומך לתלמידי התואר הראשון ברפואה באוניברסיטת מונאש - וזאת בעת שהשלים את התמחותו באונקולוגיה ובטיפול תומך ב-Royal Australian College of Physicians.

יחד עם פרופסור רפאל קטן ייסד פרופ' צ'רני את היחידה לכאב אונקולוגי וטיפול תומך ב"שערי צדק" וב-2007 מונה לראש הקתדרה לרפואה הומניסטית ע"ש ד"ר נורמן לוין בבית החולים הירושלמי.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' נתן צ'רני,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  טיפול תומך,  טיפול פליאטיבי
תגובות
30.09.2015, 15:07

פרופ' צ'רני היקר, מזל טוב על אות ההוקרה, הוא מגיע לך! תודה על התמיכה והיעוץ והדלת הפתוחה עבורינו, רופאי הקהילה, בכל שאלה.