חדשות

מש' הבריאות: המרכז הגריאטרי בראשון לציון לא ימשיך להיות מתוקצב ע"י הממשלה

דו"ח מבקר המדינה מ-2014 מצא כי הפעלת המרכז בתפוסה מאוד נמוכה אך עם צוות מלא עלתה למדינה בהפסד של חצי מיליארד שקל

שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות צפוי לממש תוכנית בת כ-12 שנה לצמצום מספרם של בתי החולים הגריאטריים הממשלתיים. במסגרת התכנית, במקום 5 בתי חולים הפועלים כיום בתקצוב ממשלתי מלא יישארו רק שלושה.

מבין השניים הנותרים, בית החולים השיקומי "בית פלימן" בחיפה יתמזג ניהולית עם "רמב"ם" אבל ימשיך להישאר מוסד גריאטרי, והמרכז הגריאטרי בראשון-לציון יופרט. עדיין לא ברור מי הגורם שייקח על עצמו את הפעלתו.

בעבר היו ניסיונות להעביר את המרכז לידי קופת חולים "מאוחדת", עמותה מקומית או חברה ממשלתית אחרת – אך כולם לא צלחו. לפני שלוש שנים היתה כוונה להעביר את תפעולו לידי "רשת בית בלב" של "מכבי", אך היוזמה לא התממשה.

בדיווח על החלטת משרד הבריאות הבוקר (יום ה') ביומון "כלכליסט"  (ה') נמסר, כי שלושה בתי החולים הגריאטריים-שיקומיים הממשלתיים שימשיכו לפעול כפי שהם עתה יהיו "שמואל הרופא" בבאר-יעקב, המרכז הגריאטרי "דורות" בנתניה והמרכז הרפואי "שהם" בפרדס-חנה/כרכור. בנוסף, מתכוון שר הבריאות יעקב ליצמן לאשר הקמת מרכז גריאטרי עבור תושבי צפון הארץ.

בדיווח נמסר, כי תכנית זאת קיימת מאז 2004 ואף אושרה בשעתו בממשלה, אך לא בוצעה עד כה. דו"ח מבקר המדינה מ-2014 ציין כי המרכז בראשון-לציון היה ב-2004 בתפוסה של 98% אבל בתוך עשור ירד ל-13% בלבד, אך נותר עם צוות מלא. המדינה שנשאה בהפעלתו הפסידה עקב כך יותר מחצי מיליארד שקל.

משרד הבריאות מסר בתגובה המצוטטת בדיווח: "המרכז בראשון לציון יפעל כמרכז לקשישים סיעודיים, אבל לא בהפעלה ישירה של הממשלה, כמקובל במערך הסיעודי. במקביל ייפתחו חמש מחלקות לקשישים כדי לתת מענה לצרכי מערכת הבריאות".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הגריאטרי בראשון לציון,  משרד הבריאות,  בתי חולים גריאטריים,  רפורמה,  כלכליסט
תגובות