חדשות

טיפול פליאטיבי ונוירולוגיה – הכרה עולמית בכנס העולמי לנוירולוגיה

הכרה בתפקיד של טיפול פליאטיבי בקרב מטופלים עם מחלה נוירולוגית מתקדמת גדלה במשך החמש שנים האחרונות. ב-2016, ה-EPAC והאקדמיה האירופאית לנוירולוגיה הפיקו נייר עמדה על טיפול פליאטיבי נוירולוגי; בכנס ה-23 העולמי לנוירולוגיה בקיוטו בספטמבר 2017 התקיימו שני מושבים בנושא

07.11.2017, 18:00
כנס (אילוסטרציה)

ההכרה בתפקיד של טיפול פליאטיבי בקרב מטופלים עם מחלה נוירולוגית מתקדמת גדלה במשך החמש שנים האחרונות. ב-2016, ה-EPAC והאקדמיה האירופאית לנוירולוגיה הפיקו נייר עמדה על טיפול פליאטיבי נוירולוגי. ל-EPAC ישנה כעת קבוצו התייחסות לנוירולוגיה, השמה דגש על יצירת קשר עם נוירולוגים. בכנס ה-23 העולמי לנוירולוגיה בקיוטו בספטמבר 2017 התקיימו דיונים ומפגשים שונים, השתתפו בו יותר מ-8,500 נציגים מ-121 מדינות ושני מושבים על טיפול פליאטיבי – פעם ראשונה שזמן כה רב מוקדש לכך בתוכנית.

יותר מ-60 אנשים השתתפו במושבים. המושב הראשון התמקד במספר נושאים - עקרונות טיפול פליאטיבי שהוצגו על ידי ד"ר ראג'אגופל מהודו; נושאים תרבותיים בעיקר ביפן ובאסיה שהוצגו על ידי ד"ר אוגינו מיפן והחלטות לסוף החיים בנוירולוגיה שהוצגו על ידי פרופ' בוראסיו משוויץ. המפגש השני התמקד בנושאים קליניים – טיפול פליאטיבי בילדים על ידי פרופ' פורר מגרמניה, גידולים מוחיים על ידי פרופ' גריסולד מאוסטריה ו-ALS/MNDי(amyotrophic lateral sclerosis/motor neurone disease) על ידי פרופ' אוליבר מבריטניה (מחבר מאמר זה).

טיפול פליאטיבי כיכב גם במספר פוסטרים, כולל 3 מסרי לנקה ומס' מיפן. פרופ' אוליבר הציג שני פוסטרים על העבודה הנעשית במכון הלאומי הבריטי לטיפול וקווי הנחייה למחלות נוירון מוטורי, בעיקר על התפקיד של עבודת צוות מולטי-דסיפלינארית והשימוש בתקשורת מרחיבה. פוסטר התקשורת נבחר כ=E-poster והיה זמין במהלך כל הכנס ויהיה זמין באתר הכנס בעתיד.

ההצגה אפשרה דיון רחב טווח על טיפול פליאטיבי בנוירולוגיה ועודדה קיום דיון ער עם הקהל. הייתה נוכחות מדהימה מצד הנוירולוגים בפגישה גדולה זו ביפן. בכך ניתנה הזדמנות לחלוק את החוויות בנוגע לטיפול פליאטיבי, ולהמשיך דיון בנושא זה.

צפויים להיות מפגשים נוספים בנושא זה בכנס הנוירולוגיה העולמי 2019 בדובאי, והפדרציה העולמית לנוירולוגיה תמשיך לקיים מפגשים וכנסים בנושא זה בעתיד.

אודות מחבר המאמר:
דיוויד אוליבר הוא חבר ועד באיגוד האירופאי לטיפול פליאטיבי ופרופסור של כבוד באוניברסיטה של קנת', בריטניה. במהלך הקריירה הארוכה שלו בטיפול פליאטיבי, הוא הרצה רבות ותרם לספרים רבים הקשורים לנוירולוגיה וטיפול פליאטיבי.

מקור:

Palliative care and neurology – world recognition at the World Congress of Neurology EAPC Blog

נושאים קשורים:  חדשות
תגובות