חדשות

מחירי הקנאביס הרפואי שיימכר בבתי המרקחת יהיו זולים יותר

BOL Pharma, ספקית הקנאביס העיקרית ל"סופר פארם", הודיעה כי מדובר בהוזלה של עד 30% בעלות הטיפול בקנאביס רפואי לרוב החולים

אילוסטרציה. אריזת קנאביס רפואי

מחיריהם של רוב מוצרי הקנאביס הרפואי שיימכרו בבתי המרקחת החל מיום שישי הקרוב (20 באפריל), במסגרת הפיילוט של משרד הבריאות, יהיו זולים יותר מהמחירים עד כה. באריזות של 10 גרם המחירים יהיו 140-120 שקל כולל מע"מ, בהתאם לריכוז החומרים הפעילים, THC  ו-CBD . כיום המטופלים הנזקקים למנות במשקל דומה משלמים 370 שקל בחודש ועוד 100 שקל על הובלה עד הבית, אם יש צורך בכך, ללא תלות בכמות החומר.

השבוע נחתם הסכם בין החברה הישראלית BOL Pharma לרשת סופר פארם והראשונה תשמש כספקית העיקרית של מוצרי הקנאביס הרפואי שיימכרו ב-22 מבתי המרקחת של הרשת מתוך 25 בתי המרקחת ברחבי הארץ המשתתפים בפיילוט. בעוד כחצי שנה, על סמך המסקנות שיוסקו מהניסוי, יש כוונה להרחיב את מספר בתי המרקחת שיוכלו למכור קנאביס רפואי כנגד מרשם רופא מוסמך בדומה לתרופות.

רוב החולים מטופלים במנות של 20 עד 30 גרם בחודש ועבור רובם מדובר בהוזלה של עלות הטיפול עד 30%. חולים המקבלים 40 גרם קנאביס בחודש ישלמו סכומים דומים לאלה ששילמו עד כה, ואלה שמקבלים כמות גדולה יותר ישלמו יותר על פי התמחור החדש.

החברה מסרה ש-90% מהלקוחות ישלמו בין 240 שקל ל-360 שקל בחודש לעומת 470-370 שקל בהסדרה הקיימת. "מדובר בירידה ממוצעת של 30% במחיר לכ-90% מהחולים. בשל שיפור איכות המוצר, המטופלים יקבלו כעת מוצר נקי יותר, בעל חיי מדף אחיד, דבר שיאפשר עקביות במתן טיפול אפקטיבי יותר".

ב-Ynet  דווח כי מנכ"ל החברה, ד"ר תמיר גדו, הדגיש כי יימצא גם פתרון עבור מאות מקרב החולים הצורכים כמויות גדולות מאוד של קנאביס עקב מצבם הרפואי. "אנחנו מביאים בחשבון את האוכלוסיות שצורכות קנאביס בכמויות גדולות ונמצא את הדרך לעזור להן על מנת שלא ייפגעו". דרך נוספת הנשקלת כעת על ידי חברות הפארמה הפועלות בתחום היא הגשת מוצרי הקנאביס הרפואי כמועמדים לסל התרופות, במטרה למכור אותם בסבסוד המדינה.

בשלב הראשון תציע הרשת למכירה תצורות שונות של מוצרים: בתפרחת גולמית, ביחידות מגולגלות ומוכנות לשימוש ושמן, בבקבוקונים, לצריכה בטיפות. כל המוצרים יונפקו אך ורק בידי רוקחים שהוכשרו במיוחד לכך על ידי משרד הבריאות.

הפיילוט מונחה בידי היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר) במשרד הבריאות שגם תבצע פיקוח צמוד. קנאביס מוגדר עדיין סם. מתווה המדיקליזציה של מוצרי הקנביס, המחייב אספקת מוצרים באיכות בדומה לזו הנדרשת מתרופות, הוא בהתאם להחלטת ממשלה מיוני 2016 שבה אושרו פרטי הרפורמה שקבע משרד הבריאות.

בדיווח נמסר כי חברת BOL Israel מאושרת על ידי משרד הבריאות לגידול ושיווק קנאביס רפואי וכי כ-100 דונם של שטח חקלאי משמשים לגידולים. החברה מסרה כי היא מספקת פורמולציות למחקרים קליניים עבור תעשיית התרופות.

כ-28 אלף חולים קשים בישראל מטופלים בקנאביס, בהם חולי כאב, אפילפסיה, ילדים הלוקים באוטיזם, חולים אונקולוגיים, חולים במחלות מעיים דלקתיות וחולים פסיכיאטריים.

נושאים קשורים:  מחירי קנאביס רפואי,  בתי מרקחת,  רפורמת הקנאביס