לימפומה מסוג הודג'קין

שימוש בקנאביס רפואי על ידי מטופלים עם לימפומה מסוג הודג'קין

81.5% ממשתתפי המחקר דיווחו על יעילות כללית של קנאביס בהקלה על סימפטומים, בעוד שתופעות הלוואי הקשורות לקנאביס עצמו היו קלות

25.10.2018, 11:18

לימפומה מסוג הודג'קין היא אחת הממאירויות הניתנות לטיפול. למרות היעילות שלה, כימותרפיה לרוב קשורה לתופעות לוואי כמו בחילות, חוסר תיאבון ופגיעה בהרגשה הכללית.

מטרת המחקר להעריך את מידת השימוש בקנאביס רפואי בקרב מטופלים עם לימפומה מסוג הודג'קין ולהעריך את היעילות שלו בשליטה בתופעות הלוואי של הכימותרפיה.

דפוסים של שימוש בקנאביס רפואי והיעילות הוערכו תוך שימוש בטפסים שמולאו על ידי קלינאי, תיעוד רפואי, ושאלונים שמולאו על ידי המטופל, עבור כל המבוגרים עם לימפומה מסוג הודג'קין שטופלו במרכז הרפואי בתל אביב בין יוני 2010 ונובמבר 2016. 133 מטופלים התאימו להיכלל במחקר. הגיל החציוני של העוקבה היה 37 שנים, 53% היו גברים, 46% אובחנו בשלב מוקדם ו-88% השיגו תגובה מלאה לטיפול. 51 מטופלים (38%) השתמשו בקנאביס רפואי.

לא נמצא הבדל מובהק במאפייני הבסיס בין אלו שהשתמשו לאלו שלא השתמשו. אלו שהשתמשו בקנאביס דיווחו על שיפור בכאב, הרגשה כללית, תאבון ובחילות ב-94, 87, 82 ו-79%, בהתאמה. יתר על כן, 81.5% דיווחו על יעילות כללית של קנאביס בהקלה על סימפטומים. תופעות הלוואי הקשורות לקנאביס עצמו היו קלות. לכן, שימוש בקנאביס רפואי הוא שכיח בעוקבה זו ונראה כי הוא יעיל בהקלה על תופעות הלוואי הקשורות לכימותרפיה.

מקור: 

Sarid, N. et al. (2018) Acta Haematologica. Published online

נושאים קשורים:  לימפומה מסוג הודג'קין,  כימותרפיה,  תופעות לוואי,  קנאביס,  מחקרים
תגובות