• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הסתיימה שביתת הרופאים ב"הדסה": המתמחים ייקלטו לעבודה בבתי החולים

ההסתדרות הרפואית הודיעה הערב על ביטול המשך שביתת הרופאים בבתי החולים של "הדסה" בירושלים ועל נכונותה לדון בנושא הצמצום בשכר הסגל האקדמי במסגרת גישור בבית הדין לעבודה

בית החולים הדסה עין כרם. צילום: אבי חיון

ההסתדרות הרפואית הודיעה הערב (ה') על ביטול המשך שביתת הרופאים. כל זאת לאור ההצהרה של הנהלת "הדסה" היום בבית הדין לעבודה בירושלים, כי היא מבטלת בזה את כל השימועים לקראת פיטורין אליהם זומנו המתמחים שאמורים היו להתחיל למעשה לעבוד ב"הדסה" בתחילת פברואר. הנהלת "הדסה" הודיעה כי המתמחים ייקלטו לעבודה בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים החל מ-1 במרץ.

הר"י הודיעה כי עניין קליטת המתמחים היה הסיבה לפרוץ השביתה (עבודה במתכונת שבת). "ככל שהמתמחים לא ייקלטו, שומרת לעצמה הר"י את כל הזכויות והטענות שהועלו בפרשה הזאת", נמסר.

עוד התייחסה הודעת הר"י לעניין שכלל לא היווה, כך הדגישה, מושא להליך המשפטי הנוכחי – נושא הצמצום בשכר הסגל האקדמי בהדסה: "הר"י נכונה להמשיך במו"מ אולם בגישור מצד נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד - וזאת כפי שהציע בית הדין בדיון שהיה היום".

דוברות "הדסה" טענה כי הסיכום שעליו הוחלט הוא למעשה "על פי המתווה שהציע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בפגישה עם הרופאים והנהלת המרכז הרפואי, לפני שהחלה השביתה המיותרת הזאת".

בהמשך למשבר שפרץ אמורים היו הרופאים בבתי החולים של "הדסה" לעבוד במתכונת שבת במשך יומיים, וזאת במחאה על כך שמנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, סירב לקלוט שבעה מתמחים שהתקבלו קודם לכן לעבודה. אלא שביום רביעי בערב הודיעה הר"י על הקפאה השביתה ליומיים, במטרה לאפשר לבית הדין לעבודה לנהל בלי הפרעות את הדיון בין ההסתדרות הרפואית להנהלת בית החולים.

בדיון בבית הדין נדרשה הנהלת "הדסה" להציג את כל הפרטים בנוגע לקליטת הרופאים המתמחים בבית החולים, כולל חתימה על הסכמי העסקה  שנחתמו עימם.

פרופ' רוטשטיין נימק את החלטתו להימנע מהעסקת המתמחים במסגרת המאמץ לעמוד בתכנית ההבראה של בית החולים, אלא שרופאי "הדסה" מגובים בהר"י טענו כי מדובר בצעד הרסני שיפגע באופן ישיר בטיפול הרפואי ויניא רופאים טובים מלהגיע להתמחות בבית החולים.

רופאים בכירים ב"הדסה" אף תבעו מרוטשטיין לחשוף את חוזי ההעסקה עם רופאים בכירים, "כוכבים" כהגדרת הנהלת בית החולים, שאותם גייס רוטשטיין בשנים האחרונות והם הובאו לעבוד ב"הדסה" עם התחייבות לשכר עתק, לטענתם.

שני בתי הדין - האזורי בירושלים והארצי – שדנו בפרשה הזאת קבעו כי לרופאים לגיטימציה מלאה לקיים את השביתה. באחד הדיונים העיר השופט כי עלות השביתה לבית החולים תהיה גבוהה הרבה יותר מהעלות הכרוכה בקבלתם וקליטתם של המתמחים.

כאמור, בעקבות הודעת הנהלת "הדסה" כי המתמחים ייקלטו לעבודה בבתי החולים בירושלים, ההסתדרות הרפואית הודיעה הערב על ביטול המשך שביתת הרופאים.

נושאים קשורים:  שביתה,  פרופ׳ זאב רוטשטיין,  הר"י,  בית הדין לעבודה,  מתמחים,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
15.02.2019, 10:32

רוטשטיין המציא את תרבות "רופאי הכוכבים" ואחריו הלכו גם ברבש וביאר. ותמיד אגב יהיו רופאים שיהיו מוכנים לדרוך על חבריהם כדי לקבל יותר ולהיות "כוכבים" יותר (היבריס, אגו , כסף, חומר, מעמד) . ובזאת אנחנו גרועים יותר מהאדם הממוצע. אגו, אגו ועוד אגו.

אנונימי/ת
15.02.2019, 16:34

מדגיש את חשיבות ההתאגדות כנגד המעסיקים שלא סופרים רופאים ממטר

אנונימי/ת
16.02.2019, 09:49

הגיע הזמן להפסיק לפחד מהאיום המדומה הזה של "קריסת" בית החולים הדסה ואי עמידה בתנאי הסכם ההבראה. בית חולים בישראל לא יכול לפשוט רגל. חסרים בתי חולים, חסרות מיטות, חסרים רופאים. האוניברסיטה העברית, ששבעים אחוז מתקציבה בא גם הוא מהממשלה זקוקה להוראה כדי לקיים את הפקולטה לרפואה. אז מה יקרה אם לא יעמדו בהסכם ההבראה? כלום לא יקרה. או שהממשלה תזרים עוד כסף ותעשה הסכם חדש, כי כדאי לה עדיין לקבל משהו מארצות הברית, או שהממשלה תלאים את בית החולים, תהפוך אותו לבית חולים ממשלתי ותסלק את נשות הדסה מהניהול. שום דבר אחר לא יקרה. אז מאין החרדה הגדולה הזאת שבית החולים ייסגר? זהו נפנוף באיום סרק. הגיע הזמן להפסיק לפחד