• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

ב"סורוקה" מסכמים את עונת השפעת: צמצום דרמטי במקרי ההדבקה בפנימיות

תוצאות "פרויקט התערבות" לגילוי מוקדם של שפעת במרכז הרפואי בבאר שבע: שימוש מושכל באנטיביוטיקה וקיצור משך האשפוז

המרכז רפואי סורוקה. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בבית החולים סורוקה בבאר שבע החלו לסכם את עונת השפעת שמסתיימת בימים אלה. בית החולים מפעיל זו השנה השנייה "פרויקט התערבות" לגילוי מוקדם של שפעת, שתוצאותיו הן, כפי שנמסר מ"סורוקה", ניהול יעיל יותר של המשאבים חרף התפוסות הגבוהות במהלך החורף האחרון והפחתה בעומס על המחלקות הפנימיות.

ד"ר ליאור נשר, מומחה במחלות זיהומיות, ציין כי "התנהלות זו תרמה משמעותית גם לשחרור מוקדם יותר של מטופלים מתאימים ולצמצום ההדבקה בכ-90% מהחולים המאושפזים מסיבות אחרות".

בעוד שתפוסת המיטות במחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל בחורף, שמסתיים עתה, עמדה בממוצע על כ-110%, ב"סורוקה", כך נמסר, היא עמדה על כ-100% בממוצע בלבד.

עוד בעת שהותם בחדר המיון בבית החולים הנהיגו נטילת משטח מהאף למטופלים המתאימים, כאשר התשובה התקבלה בתוך כשעה. בהתאם לתוצאות הבדיקה, העניק הצוות הרפואי את הטיפול הנדרש ובמידת הצורך בודד מטופלים ממאושפזים אחרים למניעת הדבקה.

הנתונים שמסר "סורוקה" על יתרונות בדיקה זאת: צמצום בכ-90% במספר מקרי ההדבקה בשפעת של מאושפזים מסיבות אחרות במחלקות הפנימיות, בהשוואה לתקופה שלפני תחילת הפרויקט; קיצור משך האשפוז של החולים ביממה בממוצע ושחרור מוקדם של חולים שמצבם מאפשר זאת; ניהול מושכל במתן אנטיביוטיקה - לאור פרק הזמן הקצר עד לקבלת תוצאות הבדיקה, ניתן להמתין עם מתן האנטיביוטיקה ולתת אותה רק למטופלים שזקוקים לה. התוצאה: ירידה של כ-25% בכמות האנטיביוטיקה שניתנה לחולים שלא לצורך".

ד"ר נשר: "השנה כפי שראינו בבית החולים, תחלואת השפעת התעכבה והגיעה מאוחר יותר. היו מקרים רבים יותר של נגיף שפעת מסוג A ושל RSV, המתאפיינים במחלה קשה וממושכת יותר. מועד ביצוע הבדיקה כבר במיון מקצר ומפשט את תהליך הבירור".

נושאים קשורים:  שפעת,  בית החולים סורוקה,  ד"ר ליאור נשר,  מחלקות פנימיות,  מחלות זיהומיות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
23.04.2019, 09:34

כל הכבוד! יוזמה נפלאה ושימוש טוב בכלים שלרשותכם! עלו והצליחו