חדשות

עקב הגירעון העמוק: האוצר ימנה ל"מאוחדת" חשב חיצוני

בין "מאוחדת" לאוצר מתנהלים בימים אלה דיונים על הסמכויות שיקבל החשב ועל מכירת נכסים של קופת החולים לכיסוי חובותיה

סניף קופת חולים מאוחדת. צילום: רומן ינושבסקי/ שאטרסטוק

בתיאום עם משרד הבריאות הוחלט במשרד האוצר למנות חשב חיצוני שיפקח על הניהול הכספי של קופת חולים מאוחדת הנמצאת בגירעון כספי של כ-530 מיליון שקל.

בין הנהלת הקופה לאוצר מתקיימים בימים האחרונים דיונים על הסמכויות שיקבל החשב שיפעל מטעם האוצר. השאלות הנדונות: האם יהיה חשב-מלווה עם סמכויות ניהול מלאות לעניינים הכספיים של הקופה או רק חשב-צופה שיכול לראות נתונים כספיים.

עד כה מינה האוצר חשבים חיצוניים בבתי החולים שערי צדק ואסותא אשדוד וכן בקופת חולים מאוחדת.

תזכורת: ב-4 בנובמבר פרסמה ועדת בדיקה שעסקה בגירעון מאוחדת את מסקנותיה והצביעה על כך שנוצר עקב כשל ניהולי רב מערכתי שהקיף בכירים בקופה, החל מיו"ר הדירקטוריון אייל גבאי, המנכ"ל לשעבר זאב וורמברנד, אגף הכספים של הקופה, מנהלי מחוזות וגם אגף התקציבים באוצר וגורמי הפיקוח במשרד הבריאות.

לפי דיווח ב"כלכליסט" מתקיימים עתה בין "מאוחדת" לאוצר גם דיונים על צעדי התייעלות ובין השאר על מכירת נכסים של הקופה. אם יבשילו, תקבל "מאוחדת" חלק נוסף מחבילת הסכם הייצוב שנחתם עימה ב-2018 אך הפעלתו הוקפאה בגלל הגירעון העמוק. עד כה העביר האוצר לקופה, לפי הסכם לשנים 2019-2017, כ-340 מיליון שקל. 200 מיליון שקל לא הועברו לידיה משום שהאוצר טוען שלא עמדה בתנאי ההסכם שנחתם עימה.

נושאים קשורים:  גירעון תקציבי,  קופת החולים מאוחדת,  משרד האוצר,  חדשות
תגובות