קורונה בישראל

נפטר מסיבוכי הקורונה: רופא המשפחה המוערך ד"ר זלמן חפץ

ד"ר זלמן (זמי) חפץ, ששימש עשרות שנים כרופא משפחה בקופת חולים מאוחדת בהרצליה, הלך לעולמו לאחר שנאבק במחלה במשך יותר משבועיים | מטופליו ספדו לו: "מדובר באבידה גדולה"

ד"ר זלמן חפץ ז"ל. "מאבחן מעולה, נעים הליכות ואכפתי". צילום פרטי

בין 181 הישראלים שנפטרו (נכון לבוקר זה) מסיבוכי הקורונה יש גם רופא משפחה: ד"ר זלמן (זמי) חפץ, ששימש עשרות שנים כרופא משפחה בקופת חולים מאוחדת בהרצליה. הוא הלך לעולמו שלשום (א') בן 71 לאחר שנאבק במחלה במשך יותר משבועיים, לאחר שאושפז במרכז הרפואי שיבא.

ד"ר חפץ ז"ל היה דמות מוכרת מאוד בהרצליה וברבים מתושביה טיפל במסירות, בלבביות ובמקצועיות שזכתה לשבחים. "הוא היה איש מיוחד במינו, 'מנטש' - רופא ידען, מאבחן מעולה שידע לגשת לכל מטופל ובכל גיל ולשוחח עמו בנועם הליכות, באכפתיות", סיפרו עליו מטופליו שהוכו בתדהמה כשנודע על מותו.

לפני כשנה, בהגיעו לגיל 70, ביקש לא לפרוש ולהמשיך לטפל בחלק ממטופליו שאליו היו קשורים עשרות שנים. מרפאת "מאוחדת" הסכימה לשמר את הקשר הזה.

ד"ר חפץ ורעייתו בטיסה ארצה מאיי סיישל. צילום: פרטי

לפני כחודש חזר עם רעייתו, מורה לחינוך גופני, מטיול באיי סיישל שאותו תכנן בקפידה, ונכנס מיד לבידוד כמו כל הישראלים ששבו מחו"ל. אלא שלאחר ארבעה ימים הוא ורעייתו אובחנו כנשאי נגיף הקורונה. החשד הוא שכנראה נדבקו במהלך הטיסה לארץ.

ליאון סניור, סגן רופא המחוז של קופת החולים מאוחדת, סיפר: "ד"ר חפץ היה קפדן מאוד וג'נטלמן. אין אנשים כמוהו היום. אהוב מאוד, נעים הליכות בצורה בלתי רגילה. לעיר הרצליה ולמטופליו הרבים זו ממש אבידה גדולה".

סניור סיפר ששוחח עם ד"ר חפץ בשבועות האחרונים כמעט מדי יום. תחילה עוד כשהיה בביתו ותסמיני המחלה לא היו חמורים. "אבל יום אחד שמתי לב שהוא מתקשה לדבר ומיד אחר כך נמסר לי שאושפז ב'שיבא'. לפתע חלה החמרה במצבו והרופאים החליטו להנשימו. בסוף השבוע שעבר התקבל הרושם שחל שיפור מה במצבו. הוא אף החל לנשום בכוחות עצמו. היינו מאוד אופטימיים. אלא שבשבת התפתחה החמרה נוספת שהביאה, כך נמסר, לקריסת מערכות".

ד"ר חפץ השאיר אחריו את רעייתו גליה ואת ילדיו ליאור, עדי ושירי.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  ד"ר זלמן חפץ,  בית החולים שיבא,  קופת החולים מאוחדת,  רפואת משפחה,  חדשות,  קורונה
תגובות
25.04.2020, 12:19

הייתי המום כשנודע לי. זמי איש יקר. עבדנו ביחד בקופ"ח מאוחדת, הוא כרופא משפחה ואני כיועץ פסיכיאטרי. יחד עם זאת הפך להיות רופא המשפחה האישי שלי. הנני מצטרף לתאורים הרבים של המטופלים שלו. תמיד גילה עניין ואכפתיות. למרות שבביקורי באתי רק לאסוף את המרשמים הוא לא נתן לי לצאת ללא בדיקה גופנית ושיחה עמי. תמיד מאד התרשמתי מרמתו המעודכנת בתחומים שונים ברפואה ותמיד נתן לי את ההרגשה שהנני נמצא בידיים טובות. הוא ידע ליצור קשר חם ואכפתי למרות שלא היינו חברים קרובים.
כמו לרבים גם לי זו אבדה גדולה ומרגיש את החלל שהשאיר אחריו.
תנחומים רבים לגליה וילדיו.
ד"ר ג'ורג' פורטנוי