מיוחד

סקר דוקטורס אונלי קובע: הרופאים תומכים במאבק המתמחים

רוב מכריע מבין הרופאים הבכירים תומך במחאת המתמחים לקיצור משך התורנויות - כך עולה מסקר חדש בקרב יותר מ-1,000 רופאים מומחים

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון המתמחים מרשם בהפגנה בכיכר הבימה במוצ"ש. צילום: אלעד גוטמן

כ-3,000 מפגינים השתתפו במוצ"ש בהפגנות מחאה שארגן בתל אביב ובחיפה מרש"ם - ארגון המתמחים לרפואה בישראל, כנגד החזרה לעבודה בתורנויות ארוכות של 26 שעות. תוצאות סקר אינטרנטי שנערך בימים האחרונים בקרב רופאים מומחים מעניקות רוח גבית למאבק המתמחים. הסקר קובע כי רוב מכריע מבין הרופאים המומחים תומך במחאת עמיתיהם המתמחים.

69.6% מהרופאים (700 מתוך 1,006 רופאים שענו על הסקר) ענו בחיוב לשאלה האם הם תומכים במאבק המתמחים לקיצור משך התורנות, 26.0% מתנגדים (262 רופאים) ואילו 4.4% השיבו שאין להם דעה/ לא יודעים.

האם אתה תומך במחאת המתמחים?

הסקר בדק גם את עמדות הרופאים בשאלת הקשר בין סוג ההתמחות לבין אורך התורנות. גם כאן נראה כי התשובות הן חד משמעיות, אם כי במידה פחותה מעט: 61.3% מהרופאים (617 רופאים) השיבו בשלילה לשאלה האם לדעתך צריך להיות קשר בין משך התורנות לסוג ההתמחות, 31.9% בחיוב (321 רופאים) והשאר (6.8%) לא גיבשו דעה.

בסקר השתתפו 1,006 רופאים מכלל ההתמחויות השונות, הגיל הממוצע של העונים על הסקר הוא 52. הסקר נערך בסוף השבוע האחרון.

נושאים קשורים:  סקר,  מחאת המתמחים,  קיצור תורנויות,  עבודה במשמרות
תגובות
אנונימי/ת
11.05.2020, 11:30

לא מפתיע!

אנונימי/ת
11.05.2020, 11:30

כולנו איתם

אנונימי/ת
11.05.2020, 12:08

יפה מאד

אנונימי/ת
11.05.2020, 14:12

כולנו עם המתמחים, גם האחיות.
ו...סליחה...איפה הם היו במאבק האחיות?

אנונימי/ת
11.05.2020, 17:42

קיצור תורנויות ללא שינוי יסודי בתוכנית ההתמחות תקטין את חשיפת המתמחים לחולים בפרט במקצועות כירורגיים בהם נדרש נסיון מעשי בביצוע פעולות וניתוחים. אפשר לשנות את מתכונת התורנויות במידה ומבטלים את תקופת מדעי היסוד ומוספים זמן יקר זה לתוכנית הקלינית. מתמחה ומחלקה שחפציחם ביוקרה של מחקר בסיסי יאפשרו יציאה למדעי יסוד למשך שנה. בתקופה כזו ניתן ללמוד משהו שישמש יסוד למחקר בעתיד. סיכום תיקים בתקופת מדעי יסוד לא תורם דבר להבנת מתמחה בביצוע מחקר בסיסי.

אנונימי/ת
11.05.2020, 19:23

מסכים איתך. מדעי יסוד אינו חיוני להתמחות ובתקופה הזאת המתמחה יכול להתנסות קלינית בשתי מחלקות חובה נוספות. מי שרוצה לעסוק גם במחקר, שיבושם לו. חשוב יותר שהמתמחה ילמד מעשית ממומחים נוספים.

אנונימי/ת
11.05.2020, 19:21

.... ולחשוב שהשביתה הגדולה ב׳83 פרצה עקב משך תורנות של 36 שעות..

אנונימי/ת
11.05.2020, 19:35

הרופאים היו פעם מתמחים אז איך ייתכן שלא יתמכו במאבקם הצודק?

אנונימי/ת
11.05.2020, 19:52

לא מסכים!
התנאים של המתמחים כיום מצוייינים
סהכ 6 תורנויות
אינם עובדים בימי שישי
ואם תורנים בימי שישי לוקחים יום חופש
גם כך הם לא נמצאים במחלקה יום עד יומיים במהלך השבוע
התמחות דורשת מאמץ , אם יחלקו את בתורנויות ל 12 שעות לא יחשפו לחלק גדול מהכשרת המתמחים , ישיבות בוקר סמינרים והרצאות
גם בתור מומחים לעיתים הכוננויות דורשות עבודה כל הלילה ואנו ממשיכים לעבוד
תקופה לא קלה מאתגרת אולם ניתן לעבור אותה
שינוי יפגע משמעותית בהכשרה.

אנונימי/ת
11.05.2020, 20:09

השאלה למה אתה קורא ״תנאים מצויינים״. מצויינים ביחס למה? לתחילת המאה העשרים? לשנות החמישים? או שנות השמונים?
האם אתה יכול להשוות את איכות הטיפול הרפואי והיקפו בין כל התקופות הללו? האם אתה חושב שהאוכלוסייה אותה אנו משרתים תהיה מוכנה להתפשר על ״התנאים המצויינים״ שהרופא שמטפל בה בשתיים בלילה מקבל?
יש מודלים בעולם של מתמחים שעובדים פחות שעות. לא בכולם ההתמחות שלהם נפגעת.
יתרה מזו, אפשר לדרוש מכל המתמחים להגיע לחצי יום מרוכז של סמינרים והרצאות. אם זאת הבעייה, שיפסידו תכנים אלו.

תנאים מצויינים בבקשה
1.חודש חופש לפני שלב א וב ובזמן זה תשלום מלא! אין דבר כזה בשום מדינה בעולם
2. שמונה שעות עבודה ביום העברת כרטיס , הי טק לעיתים 12 ויותר
3. מימון כינוס בחול למי שמציג . על פי הסכם רופאים
4. רופאים מומחים ממשיכים עבודה רגילה אחרי כוננויות בתוך בית החולים
5 משכורת לא שונה משמעותית מרופא בכיר שמבצע כוננויות

11.05.2020, 20:56

קיצור תורנות גורף אינו מוצדק כי יש לא מעט מקצועות שהמתמחים אינם עובדים ממש קשה ואין דין מיון, כירורגיה או טיפול נמרץ כדין עיניים פלסטיקה ועוד כמה מקצועות שלא מזיעים בתורנות.
לגבי התנאים:
נוסף ליום עבודה של פקיד בנק עם כרטיס לשמונה שעות
אחרי תורנות הביתה ב 10
אחרי סופ"ש יום חופש באמצע שבוע
חודש לפחות לפני של א' וב'
6 תורנויות
מקצוע משנה ומדעי יסוד בשכר מלא
ושיא השיאים מענק על מעבר בחינות שזה פשוט הזוי.
אז הציניות לבוא אחרי אירוע הקורונה שנמצא בעיצומו כשבערך 80 אחוז מהרופאים לא ממש עובדים קשה והמתמחים ברובם ממש בחוסר מעש ולרכב על גלי האהדה הציבורית כדי להשיג "הישג" שיסרס עוד את ההתמחות המסורסת ממילא.
ולא אמרתי מילה על מליון ויותר אנשים בישראל שחלק גדול מהם בגיל המתמחים שלא יודעים אם ומתי תהיה להם עבודה בכלל.
אז מאיפה לדעת המתמחים יגיע הכסף כדי לממן את האקסטרה סבבה שלהם.
כאילו יש איזה פטנט לשלם להם בלי לקחת ממישהו אחר.
אז אני לא תומך במתמחים בעניין קיצור התורנות ומציע להם לסיים התמחות להפוך להיות רופאים ולעבוד בלי לרחם על עצמם כי כמה שזכור לי בבחינות מור כולם סיפרו לי שהם מוכנים לעשות הכול כדי להיות רופאים גם בתנאים מאד קשים.

אנונימי/ת
12.05.2020, 07:14

הגיע הזמן שתפנים שהעולם השתנה פרופסור.
זה נכון, יש מקצועות שהתורנות קלה יותר, אבל ניתן לומר כי יש מקצועות שההתמחות עצמה קלה יותר , אז ? האם מפני שתורנות במחלקת עור קלה יותר המתמחה מקבל משכורת נמוכה?
החתמת כרטיס הייתה דרישה של האוצר, להזכירך
אחרי תורנות של 26 שעות אכן הולכים הביתה. הזוי שאתה רואה בכך דבר טוב.
יום חופש באמצע השבוע לאחר תורנות סופ"ש אינה פריבילגיה אלא נובע מדרישות חוק שעות עבודה ומנוחה. מדובר פשוט בעוול שתוקן.
מענק מעבר בחינות זוהי "עצם" שזרקו למתמחים אחרי שבהסכם של שנת 2011 לא התייחסו אליהם.
ציניות? אנשים בישראל שאין להם עבודה? למקרה שלא שמת לב אנו חיים בעולם ציני. הציניות הגיע גם לצמרת, חברי הכנסת לא קיצצו במשכורתם ויש לנו ממשלה סופר מנופחת.
מהיכן יגיע הכסף? זה לא בעייתם של המתמחים. לא ראיתי שסקטורים אחרים מנסים לדאוג לעצמם הם דואגים להציע מקור תקציבי.
אנשים היום מודעים לזכויות שלהם ומנסים למקסם את תנאי החיים שלהם. זה כך בכל דבר. את המציאות לא תשנה, אז אולי תשנה את הגישה.
והערה לסיום - אני מאוד מקווה שלא באמת האמנת לכל מה ש"מכרו" לך בבחינת מור הזאת. בסיטואציות מסוג זה אנשים אומרים את מה שמצפים מהם לשמוע.

11.05.2020, 21:26

ראיתי את התגובה של פרופ' מטות מאיכילוב שקיצור התורנויות יביאו להארכת ההתמחות. אני הייתי בארה"ב על הועדה שדנה במספר ואורך התורנויות והגענו למסקנה שחיוני להקטין את העומס על המתמחים ומצד שני חייבים להגדיל את התקנים כדי שאפשר יהיה לתת טיפול מיטבי לחולים , דבר שמגיע להם .לפני לא הרבה זמן הייתי מאושפז בשיבא וראיתי עד כמה שתורנות של 12 שעות משנה את ההתנהלות של המתמחה. היה "קורונה" יהיו עוד קורונות כולם הצדיעו לרופאים , אנו חייבים כגוף אחד מתמחים ובכירים לדאוג שהערכה לרופאים זה לא דבר חולף . כסף ציבורי מבוזבז בממשלה , רשויות ורק לרפואה אין כסף , אם הרופאים לא יקבלו מה שמגיע להם יש דרכים שונות להשיג את זה , " לא בושה להיות עני - אבל גם לא כבוד גדול" מתמחים הצליחו במאבקכם.

אנונימי/ת
11.05.2020, 22:09

ראשית יש לתקן את המשפט : " התורנות של המתמחה נמשכת 26 שעות". המשפט מבלבל את הציבור.הוא פשוט אינו נכון.התורנות מתחילה משעה 15. עד אז זו לא תורנות . זה יום עבודה..
חלוקה כזאת של היום מטרתה לבקש רחמים.
שנית, יש להבין שקיים פער עצום בין תורנות מיון או מחלקה פנימית לבין תורנות רופא א. א. ג. , פלסטיקאי, עיניים. אלו האחרונים מסיימים את.ה26 שעות כאשר עינייהם נפוחות משנה בעוד שחברייהם במיון חשים כמו בשדה קרב.
כאשר מנסים לעזור למתמחים ,יש לקחת עובדה זו בחשבון.
ולבסוף, ....לא אזכיר כאן כיצד נשארתי בעת התמחותי 36 שעות רצופות, כיצד זה לא פגע מעולם בחולים שטיפלתי בהם,כיצד רק מדרך חיים שכזאת למדתי מה משמעותה של המילה רופא.
לא אזכיר זאת , כי בימים אלו זו בושה.....נכון?

אנונימי/ת
11.05.2020, 22:44

מסכים לחלוטין
מתמחים אם לא תהיו כאן לא תכיחרו את המטופלים שלכם
פםע בית החולים היה מונח על כתפי המתמחים
היום על כתפי המומחים הצעירים

אנונימי/ת
12.05.2020, 18:59

ניכר כי אתם כמהים רובכם ככולכם חשוב לחיקן האוהד של תורנויות, הבה נזכיר לכם כי בתורנות מחלקה פנימית בתה"ש מופקד מתמחה צעיר על 40 מטופלים ומקבל בלילה עד 17 קבלות חדשות. נזכיר כי הוא מופקד על יחידה לטיפול מוגבר. נזכיר כי הוא מחוייב לסטנדרטים רפואיים ותיעודיים אשר כלל לא היו קיימים כאשר אתם נמנמתם את 36 השעות שלכם במחלקותיכם.

אין להצדיק חטא בחטא. אין סיבה שאף אדם, יהיה מקצועו אשר יהיה, יימנע משינה פעמיים בשבוע בגלל מטה לחמו.

הרופאים הבכירים במחלקה שלי (מבכירי הפנימאים בישראל) מכירים בזכותנו לחיים ולא רק למקצוע ומבינים כי הזמנים משתנים. מדוע עיניכם סומאות בקנאה?

אנונימי/ת
21.05.2020, 22:35

אני תוהה אם הפוסט הזה נכתב בזעם "מתפזם" של "אני עשיתי ככה ולכן זה הכי טוב" או שבאמת חשבת לעומק האם באמת המודל הנוכחי של ההתמחות הוא אידאלי ואין לשנותו לנצח נצחים? כי לא פעם ולא פעמיים בהיסטוריה נוכחנו לדעת שניתן לשפר ע"י שינוי תפיסות ישנות שאנשים היו בטוחים בכל ליבם ששינוים יוביל להרס וחורבן..
האם בשנים בהם עבדתם 36 שעות מספר התקנים ביחס לאוכלוסיה היה כשם שהוא היום? האם היו לך אותו מספר חולים במחלקה/שקיבלת במיון כמו המתמחים של היום? האם דאז לא הרגשתם שאתם עושים עוול למטופלים שלכם? האם אתה, אדוני, היית חיוני, רענן וסבלני בבקרים לאחר התורנות? או שמא אתה נזכר בערגה ובמשקפי הנוסטלגיה הורודות ובאמת באמת באמת מאמין שהיית מתמחה שהעייפות לא הובילה אותו לטעויות (או שאולי בטעות מנגנוני הדחקה נכנסו לפעולה חזק פה)?;
יש מחקרים רבים על שינה המוכיחים כי היכולות הקוגניטיביות שלנו נפגעות משמעותית מעבר למשך עירות מסוים, מחקרים מתחומי הלמידה שהראו שהיכולת לקבע מידע צריך לכלול 6 שעות שינה לפחות בטווח של עד 24 שעות משנלמדו. (במשמרת עמוסה של 26 שעות ללא שינה המתמחים שלך לומדים פחות לטווח הארוך ברמה של קיבוע המידע גם אם הם פיזית יותר שעות שם).. אמנם אין מספיק מחקרים על "שעת המפנה" שממנה היכולות נהיות מוגבלות משמעותית, אבל כפי שלמדנו כולנו האוכלוסיה היא מגוונת וכל אדם הוא אינדיבידואל. אם המתמחים זועקים אולי להם המצב הנוכחי לא טוב, גם אם תיאורטית לך הוא היה מצוין..כמו שמה שמתאים למטופל אחד לא בהכרח מתאים לאחר..

12.05.2020, 09:23

האם ב 2020, יש למישהו ספק ששעות העבודה של המתמחים , הן פגיעה בריאותית הן נפשית והן גופנית המתמחים אתמהה?
מצטער חברי לספסל הלימודים בבית הספר נתן פלד, אני הולך על הראש שלך.
כמנהל מחלקת הדימות בבית חולים קטן בחיפה.
אינני משוכנע שאתה זוכר את שנות התמחותך בהדסה י-ם. כשנים המקצועיות הטובות ביותר מבחינת חייך האישיים. אם כן אשריך. אני התמחיתי בפנימית בבית חולים קטן בפתח תקוה, התקופה הזו לי היתה טראומה מתמשכת, שבעקבותיה החלטתי לא להמשיך עבודה בבית החולים, אכן מודה אין לי החוסן הנפשי ממנו קורצו מנהלי מחלקות. אם כי מקצועית ופוטנציאלית לא הייתי ואינני נופל מרובם.
מתקופת התמחותנו 1984 כמדומני,אזכיר לך ארוע "מהספרות"שנכתב עליו NEJM ונדון ארוכות בבתי המשפט הארה"ב, המקרה של LIBI ZION, ומערך הדיונים המשפטיים והמסקנות של רשיות הבריאות בניו-יורק. רמז, הרשעה במות עקב רשלנות רפואית. בשל טיפול תרופתי עם אינטאקציה קטלנית, חוסר העברת מידע, קבלת החלטות תוך כדי שינה/ערות בתורנות. לאחריו זיכוי והחזרת 2 הרופאים המעורבים לעבודתם. מנימוקים שהבנה ששעו תעבודה לא אנושיות כתוצאה ממשך תורניות ארוך, ועדותם בשבועה של מנהלי מחלקות פנימיות שהודו שאף הם לא ידעו על אינטראקציה קטלנית זו. כתוצאה מכך קוצרו שעות עבודת המתמחים במהלך השבוע וקיצור התורניות למה שקיים עד היום, כי המלצות הועדה לקיצור נתורניות היו בלתי ישימות כלכלית!!! למדינת ניו-יורק.
גם אורך ההתמחות בארץ ארוך מידי, לא ראלי, כי המתמחים עם עבדי המערכת1 ועבדיך למלא את חובתך כמנהל מחלקה לספק את השרות הרפואי הנדרש, ללא כל התחשבות ב"אמצעים" שהועמדו לרשותך, קרי מספר תקני הרופאים. שכר בסיס של רופא מתמחה זול מפקידה רפואית ל 3 משמרות 8שעות ביממה. ולא הצורך בלמידה הוא שעומד בבסיס אורך התורניות וההתמחות .
למקצועות הכירורגיים שאינני מבין בהם כלל, הטיעון של אי מילוי הקוריקולום הניתוחי, הם תולדת כשל המערכת, לא של המתמחים. אם משכיבים חולה אלקטיבי לניתוח אחרון "מהתכנית," בין השעה 14-15 , ו80% מחדרי הניתוח נסגרים ל16-17 שעות. כי החזקת כל המערך תומך הניתוח עלותו לא כדאית למנהל בית החולים. ראה DRG קודים לניתוח
נתן, איפה 1000 הרופאים לתוספת לבתי החולים שבשביתת 2011 נחתם חוזה לגביהם, מה אתה עשית לממש התחיבות המדינה זו למחלקת הדימות שלך. והר"י לכל הרופאים.
זה שהמ"כ הטירונות טירטר אותך, אינה סיבה תרוץ או הצדקה לכך, שאתה ממרום תפקידך תצדיק העסקה פוגענית, במתמחים שלך כל השנים.
האם גם הרדיולוגים בתורנות במחלקתך, עיניהם נפוחות מרוב שעות שנת נוחות על משמרתם.
שעות עבודת המתמחים אף אינה חוקית לפי חוק שעות עבודה ומנוחה. מדהים איך בגץ אינו מוכן לפסוק כך.
כי אתה (ועמיתיך מנהלי המחלקות/בתי החולים) משכנעים אותו שאם מתמחה שלך לא יעבוד 20, 24, 26 שעות יהה רופא לא מיומן.
הבל רעות רוח, צדקנות ורישעות,
גם אתה כמוני מחויב לשמירת בריאותם של כלל האזרחים, אפילו אם הם במיקרה המתמחים שנמצאים במחלקתך. אתה לא די שמעלת בחובתך המקצועית האתית והחוקית הזו, לניקוי המצפון אתה יוצא להגן על אורח חיים מקצועי פוגעני נצלני, ומשפיל.
אוהב אותך
אודי

אנונימי/ת
12.05.2020, 12:47

אכן תורנות היא רק 16 שעות ועצם השימוש בטרמינולוגיה של 26 שעות תורנות בא לבלבל את הקהל שלא מבין.מדובר ביום עבודה שלאחריו יש תורנות.
עפ"י הצעת המתמחים ל 12/36 או לקיצור שעות התורנות, המשמעות היא שיורידו להם יום עבודה לפני תורנות ואחרי תורנות,האם הם מוכנים לקיצוץ בשכרם כתוצאה מזה.מקצוע הרפואה אינו יכול להיות בהתכתבות(אולי המתמחים כיום רוצים ללמד אותנו שיטה חדשה..)זה מקצוע שולייתי.מתמחה צמוד למומחה שמפקח עליו בעבודה במחלקה, בחדר הניתוח שם הוא מבצע פעולות תחת פיקוחו הצמוד.אם מתמחים יהיו יום לפני תורנות ויום אחרי תורנות בבית מה יהיה נסיונם ? תורידו את כל החופשות לפני בחינות, אחרי בחינות וכו.. למעלה מ 40% מההתמחות הם לא רואים את בית החולים.בהקבלה לדוגמא שלהם : האם הם היו מוכנים לטוס עם טייס שכמעט 1/2 מקורס הטייס שלו היה בכל מיני מקומות אחרים ושכמעט ולא טס לבד ?!
בעבודות שנעשו בזמנו בארה"ב בנסיון לקיצור המשמרות עלה שהרופאים הכירו פחות את החולים עשו יותר טעויות והעברות המקל הרבות גרמו לכשלים.
הזמן החשוב ביותר למתמחה ולמה שיעצב אותו כרופא בכיר הוא התפקוד שלו בזמן התורנות,הבנת המקרה,שיתוף עמיתים,התייעצות נכונה,אבחנה מבדלת,לקיחת אחריות
וניהול מקרה מראשיתו ועד תומו.מה לעשות רפואה הוא מקצוע שלעיתים מקיאים עליך, אתה לפעמים מתלכלך בדם,כן, מתים לך חולים בידיים ואתה אחראי עליהם, אתה גם מציל חיים ואין סיפוק גדול מזה וע"מ להגיע לשם את צריך להשקיע ללמוד להתנסות וזה קשה.ההתבכיינות שבאה כאן לידי ביטוי משום מה לא קיימת כשהמתמחים נוסעים ל fellow במרכז גדול בחו"ל שם הם עובדים גם 80 שעות שבועיות אבל הם יודעים שהקידום שלהם כאן תלוי "במה שהם יעשו שם" על זה אין להם מה להגיד וזאת דו פרצופיות.רפואה היא מקצוע קשה ולא עבודה משרדית.
כמובן שצריך לנסות ולשפר כל מיני דברים ולהיות פתוחים לקבל דברים ,לדרוש משרות נוספות,לא כל אחד בנוי להיות רופא של בית חולים עם ההילה והקשיים גם לא כל אחד מסוגל לעשות כל דבר,אבל צריך לשים קו ברור בין יכולות ,צרכים ובכיינות.
יש הבדל בין לדרוש דברים הגיוניים לבין שיבוש לחלוטין של מסלול ההתמחות.

אנונימי/ת
12.05.2020, 13:11

בתור רופא שההתמחות שלו נגדעה והחיים שלו נדפקו אחרי תאונת דרכים קשה, בסיום עבודה רציפה של 26 שעות ( ולא משנה אם קוראים לזה תורנות או תורנות לאחר יום עבודה)
אני פשוט לא מבין איך עוד יש כאן רופאים יהירים שחושבים שזה אנושי?!

הרפואה כולה מנסה להשתחרר משכרון האלוהות של הרופאים שחשבו בעבר שהם יודעים הכל.. רק הרופאים עצמם לא מוכנות להודות בעובדה הפשוטה
- כולנו בני אנוש!
לא אלוהים! לא מלאכים!
לא מסוגלים לתפקד בשלמות, לקבל החלטות לא מוטות ולנתח בלי לישון קודם. שלא לדבר על בלי לאכול, לשתות, לנשום...

אתם, הרופאים שעבדו בפרך 36 שעות ו48 שעות רצופות, מישהו מכם מוכן לעמוד ולהשבע שמעולם לא טעה?! שלא פספס חולה בשעה ה30? שלא "דילג" על נתוני מוניטור/ בדיקת דם / הקשבה לאנמנזה מפורטת / קשר נוסף בתפירה?!
למה?

למה המטופלים צריכים לשלם את מחיר היהירות הזו? את מסורת טחינת הצעירים?

רוצים התמחות שתכין רופאים מומחים? אדרבה, בצעו התאמה בין התכנים הנלמדים בהתמחות לאלו הנדרשים אחר כך בעבודה הרפואית שרובה נעשית בכלל בקהילה והמומחים הצעירים יוצאים אליה חסרי הכשרה ברפואה ראשונית.

מערכת הבריאות מתנהלת במצב חרום תמידי, השמיכה קצרה מדי, האוכלוסיה מתבגרת וגדלה, הדרישות הרפואיות המעבדתיות המשפטיות והטכנולוגיות מהרופאים הולכות וגדלות, בלי להוסיף כח אדם, רק לומר לעכברים לרוץ מהר יותר.

רוצים שמהערכת תדע לתפקד בחרום? עשו תרגילים, מדי פעם תורנויות ארוכות עם חסך שינה כדי לתרגל מקרי אמת, כמו בצבא, זו לא צריכה להיות השגרה היומיומית.

מערכת הבריאות בישראל טובה כלכך בזכות ההון האנושי המדהים שמשרת בה.
שנושא בעול ועובד בפרך.

אל תאמרו אני סבלתי תסבלו גם אתם, נצלו הזדמנות לשינוי. גם בשמם של אלה שכבר לא יכולים לומר כמה זה רע וגם בשמם של אלה שעייפים מדי מכדי לומר זאת.
אל תערבבו בין שיקולים כלכליים, מקצועיים ויהירות. ואל תזלזלו בדור הרופאים הצעירים. הם אלה שיטפלו בכם כשתזדקקו לכך.
והם יעשו זאת הכי טוב שאפשר!
כולנו באנו לרפואה כדי לעשות טוב. מחירים מופרזים ובלתי סבירים אינם חלק מהטוב הזה. הם פוגעים בכולם
במטופלים, במטפלים ובמערכת הקורסת.

כותב בכאב ובדמעות.
רופא ששילם את מחיר ההתמחות ההזויה.. ולעולם לא יהיה מומחה...

אנונימי/ת
12.05.2020, 15:04

עם כל הצניעות,את היסודות לרפואה הטובה החוקרת האנושית עם הערכים בנו כאן המנטורים הגדולים של הרפואה בישראל.אלו שנתנו דוגמא אישית,אנושית,מקצועית
פעלו לחקר האמת ולא התביישו בכך.ידעו לדבר עם חולה להקשיב לו לבדוק אותו (מה זה בכלל ..)ולהפעיל חשיבה קלינית והכל בצניעות.בזכותם הרפואה בישראל הגיעה לאן שהגיע ובעקבותיהם באו התלמידים שלהם שידעו שעיסוק בחיי אדם דורש הקרבה אישית דורש לימוד רב ,שיקול דעת לא חשבו שמנצלים אותם והרגישו שזאת זכות להיות רופא ולתת.
צר לי על הדור הצעיר שהוא באיכות מצויינת אך מתקשה להביט לחולה בעיניים לדבר איתו,להקשיב לו, מסתתר מאחורי מסך של מחשב עם בקשות לעשרות בדיקות לא רלוונטיות,חשיבה קלינית דלה ביותר ובעיקר חושב שמגיע לו כל דבר בגלל שהוא "רופא" או בגלל שהוא "יותר טוב". אכן אתם עובדים קשה, האחריות רבה
אך טלו קורה מבין עיניכם.

אנונימי/ת
12.05.2020, 16:50

הדור הצעיר נאלץ להסתתר מאחורי מסך מחשב לא משום שהוא רוצה, אלא עקב כל המטלות הבירוקרטיות הלא רפואיות והצורך לתעד כל פיפס, מה שהמנטורים הגדולים של הרפואה לא היו צריכים לעשות.
גם הדור הצעיר היה שמח לדבר עם החולה ולהקשיב לו במקום זה.

13.05.2020, 01:05

חייב לומר שקשה לי עם המופע.
אירוע הקורונה טרם הסתיים.
מי שעסק בקורונה בפועל זה חלק קטן מהצוות בבתי החולים
באופן לא מפתיע מי שהיה רוב הזמן לבוש מכף רגל עד ראש והזיע היו אחיות ולא פעם רנטגנאים.( הם בינתיים שותקים) הרופאים היו רובם ורוב הזמן מחוץ לחדרים והעסק נוהל ברובו על ידי הבכירים.
המתמחים ברוב מחלקות בית החולים עבדו בקפסולות של 12 שעות עם מעט חולים ועומס נמוך יחסית.
הציבור להזכירכם לא מבין את זה. כשהוא מוחא כפיים הוא משוכנע ש"כולם" בפנים.
אז זה עדיין לא נגמר ויש כבר למעלה ממליון אנשים שהקרקע נשמטה תחת רגליהם אלו יכולים להיות קרובים, חברים ובני זוג שלכם.
זה לדעתכם הזמן לבוא ולומר אני רוצה לעבוד 12 שעות ולקבל תשלום עבור תורנות.
לדעתי זו תוספת שכר משמעותית או אתם מציעים להיות הוגנים ולחלק תורנות לחצי ואז זה שעובד 16=22 יקבל כמו 22-8. זה גם לא פייר כי אחד לא ישן.
אז זה שלא ישן ילך הביתה וזה שעבד ערב יעבוד עד 12 בצהרים למחרת כי גם לו מגיע.
ואם נוסיף עוד 30 אחוז מתמחים בכל מחלקה כדי לאפשר זאת לא יהיו מספיק חדרים, כסאות וניסיון קליני לכולם.
אז בוא נדייק בעובדות ובוא נפרסם תגובות לא אנונימיות כי זה באמת עניין מאד חשוב לכם וגם למי שתהיו מופקדים על חייה.
אז אין סיבה להסתתר מאחורי אנונימיות.

אנונימי/ת
13.05.2020, 06:49

הדבר הזה נקרא ניצול הזדמנות/מומנטום. זו הדרך להשיג מטרות, אחרת לא ישימו עליך.
למי שהוא סביב גיל פנסיה אין זכות להטיף על אנונימיות. משום מה שמתי לב שכמעט תמיד אלה בדיוק האנשים שמטיפים על זה.

אנונימי/ת
21.05.2020, 00:34

מה הבעיה באנונימיות?
דיון נערך על גבי טיעונים, שלילות וטיעוני נגד.
מה זה משנה אם טוען הטיעון הוא דר׳, פרופסור, שמן או רזה?

אנונימי/ת
21.05.2020, 06:27

על אד הומינום שמעת? כשאנשים אינם מסוגלים להתמודד עם הטיעון, הם תוקפים לגופו של אדם.

אנונימי/ת
21.05.2020, 22:45

רק אציין שהסיבה שזה צף עכשיו זה כי נפתח ההסכם.. הדיונים ב"מרשם" לפחות על שיפור תנאי ההתמחות, החלו עוד לפני שהקורונה התפרצה בסין.
זה לא ניצול הציבור כפי שאתה מנסה להציג פה, אתה הוא זה שמאפשר את ניצול העובדים תחתיך, שמיותר לציין שהם גם חלק מהציבור וגם להם מגיעים תנאי העסקה מאפשרי חיות

וחבל שאתה לא רואה אך דווקא הרופאים הצעירים היו מאוד שמחים לזמן הנהדר לדבר עם המטופלים ולקבל מהם מידע מלא מאנמנזה וב"ג, אך לצערי בעבודה ביומיום זה לא מתאפשר כי התקנים לא השתנו והאוכלוסיה גדלה ב150%...