אינדקטרול

יעילות תרופות הניתנות במשאפים שונים בחולי אסתמה שאינה מאוזנת

במחקר נערכה השוואה בתוצאות הטיפול באינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט לעומת סלמטרול/פלוטיקזון במטופלים עם אסתמה שאינה מאוזנת

29.06.2020, 14:04

היעילות של מינון קבוע של אינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט הניתנות פעם ביום באמצעות משאף Breezhaler לעומת מתן של סלמטרול/ פלוטיקזון פעמיים ביום באמצעות משאף Accuhaler וטיוטרופיום באמצעות משאף Respimat, לא נבדקה במטופלים עם אסתמה לא מאוזנת.

במחקר שפורסם ב-Respiratory Medicine השתתפו מטופלים בני 18 שנים ומעלה עם אסתמה תסמינית למרות טיפול באגוניסט ארוך טווח לקולטני בטא וקורטיקוסטרואיד נשאף עם טווח פעולה בינוני-ארוך.

המשתתפים קיבלו אינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט במינון גבוה (150/50/160 מיקרוגרם) או בינוני (150/50/80 מיקרוגרם) או סלמטרול/ פלוטיקזון עם טיוטרופיום במשך 24 שבועות. מטרת המחקר העיקרית היתה לבסס את היעדר הנחיתות של שני המינונים של  אינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט בהיבט איכות חיים הקשורה באסתמה שנמדדה על ידי שאלון ה-AQLQ. תוצאים נוספים שנבדקו היו ציון ACQ-7, תפקודי ריאות, סטטוס בריאות, התקפים ובטיחות לאחר 24 שבועות.

החוקרים מצאו כי אינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט במינון הגבוה והבינוני השיגה את התוצא העיקרי והראתה אי נחיתות לעומת סלמטרול/ פלוטיקזון עם טיוטרופיום בהיבט ציון AQLQ.

בנוסף, אינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט במינון הגבוה והבינוני שיפרה ציון ACQ-Q,יFEV1 בשפל, peak expiratory flow בבוקר ובערב וסטטוס בריאות לעומת סלמטרול/ פלוטיקזון עם טיוטרופיום. תופעות הלוואי היו דומות בשתי זרועות הטיפול.

החוקרים מסכמים כי אינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט במינון הגבוה מראה אי נחיתות לעומת סלמטרול/ פלוטיקזון בהיבט AQLQ ומשפרת שורה של תוצאים קליניים נוספים. אינדקטרול/ גליקופירוניאום/ מומטזון פרואט במינון הבינוני מדגימה יעילות דומה תוך כדי שימוש במינון נמוך יותר של סטרואידים.

מקור: 

Gessner, C.. et al. (2020) Respiratory Medicine. DOI:https://doi.org/10.1016/j.rmed.2020.106021

נושאים קשורים:  אינדקטרול,  גליקופירוניאום,  מומטזון פרואט,  סלמטרול/פלוטיקזון עם טיוטרופיום,  יעילות,  היעדר נחיתות,  מחקרים