• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

משרד המשפטים תומך בהצעת החוק שיאפשר עבודה רק למחוסנים

בכוונת משרד הבריאות להחיל את החוק על המגזר הציבורי והפרטי | בהסתדרות ממליצים למעסיקים לחייב עובדים לא מחוסנים לעבור בדיקות מדי 72 שעות

נהג אוטובוס במגיפת הקורונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ההסתדרות והמגזר העסקי ממליצים למעסיקים לחייב עובדים לא מחוסנים נגד קורונה לעבור בדיקות מדי 72 שעות, כך דווח הבוקר (ד') ב"דה מרקר".

מכתב בנושא זה שיגרו למעסיקים יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד ונשיאת המגזר העסקי, דובי אמיתי. בנוסף נקראו המעסיקים לעודד עובדים להתחסן, במיוחד אלה הבאים במגע עם קהל וגם כאלה שבאים במגע עם אוכלוסיות בסיכון.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר הר"י, קרא היום לציבור: "תחקרו כל נותן שירות - רופאה, גננת או מורה קוסמטיקאי/ת או ספר/ית - האם הם מחוסנים וקבלו החלטה אם לשלוח את ילדיכם לגן או לכיתה בה הצוות לא מחוסן, או באם אתם רוצים לקבל טיפול מאדם לא מחוסן. הקפידו על מסיכות גם אם אתם מחוסנים, שימרו על מרחק ואל תתקהלו".

"בבריטניה", אמר פלדמן, "ירד מספר המאומתים היומי מ-60,000 ל-8,500 על ידי סגר הדוק מינואר. מדברים שם על הקלות רק באפריל. עם כל הקושי, התסכול והצמא לחזור לחיים רגילים, אנחנו בדרך לסגר הרביעי והפעם בעיקר בגלל שאנני החיסונים".

במקביל דיווח "כלכליסט" כי משרד הבריאות מקדם הצעת חוק שתאסור הגעה לעבודה על מי שלא התחסנו, החלימו או לא הציגו בדיקה שלילית. משרד המשפטים בוחן את הנושא ולפי הדיווח "הביע הסכמה עקרונית" לתזכיר הראשוני של הצעת החוק שהועברה אליו. האוצר וההסתדרות מתנגדים להצעת חוק מחשש לפגיעה בהתאוששות המשק ובעובדים, לפי הדיווח.

בכוונת משרד הבריאות להחיל את החקיקה הזאת על המגזר הציבורי והפרטי – כלומר על כלל מקומות העבודה. אלא שיותקנו תקנות מפורטות שבהן ייקבע על אילו סוגים, עיסוקים ומקומות עבודה וכן עסקים יוטלו ההגבלות. האחריות לאכיפה תוטל על המעסיקים ובעלי העסקים. במקביל יש כוונה להטיל סנקציות כמו קנסות על מעסיקים שלא יקיימו את החובה הזו.

נושאים קשורים:  משרד המשפטים,  חדשות,  19-COVID,  ההסתדרות,  חיסון לקורונה,  מקומות עבודה,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
24.02.2021, 20:09

ד"ר זאב פלדמן, במקום להילחם על זכותינו הרופאים להמשיך ולעבוד ללא קשר להיותנו מחוסנים אתה מסית נגד עמיתיך. בוש והיכלם לך!

אנונימי/ת
28.02.2021, 22:54

צודק/ת!

אנונימי/ת
25.02.2021, 09:40

כל מילה בסלע. איך יכול להיות שכל הגופים המקצועיים שלנו משתפים עם זה פעולה?

אנונימי/ת
25.02.2021, 17:47

פשוט הזוי. מתה הדמוקרטיה

אנונימי/ת
25.02.2021, 17:57

וואו. כתבה מדויקת שמשקפת כל כך את ההרגשה של המון אנשים, שקולם לא נשמע. תודה אבה, הלוואי והיו עולים עוד קולות שפויים שכאלו

אנונימי/ת
25.02.2021, 17:59

טעות במיקום התגובה- התגובה שמתחילה ב"וואו" לא מתייחסת כמובן לכתבה זו (בדיוק ההפך)..אלא לכתבתו של ד"ר יואב יחזקאלי.

אנונימי/ת
01.03.2021, 11:07

הזוי....בדרך לסגר רביעי בגלל שאננות הלא מחוסנים....לא הייתה אמורה להיות ירידה מזמן בתחלואה עם תכף 5 מיליון מחוסנים???? וזאת פשוט דיקטטורה בחסות הדמוקרטיה וכל העם שותק מתוך תחות פחד ויאוש טוטאלי וכמיהה לחזור לחיים שפויים. לאן הגענו???

אנונימי/ת
03.03.2021, 07:44

אלו הסימנים שההסתה כבר בשיאה.
הלא מחוסנים הם "הקומוניסטים" של ימינו אלו.
בחודש פברואר יצאה תקנת החירום הראשונה מני רבות "למען הגנת העם הגרמני". התקנה הסמיכה את שר הפנים לאסור אסיפות ופרסומים העלולים לפגוע בביטחון המדינה.

ב-28 בפברואר הצטרף לתקנה ה"חוק לשעת חירום להגנת האומה מפני האלימות המסוכנת של הקומוניסטים". התירוץ לחוק היה שהיו אלה הקומוניסטים שהציתו את בניין הרייכסטאג (הפרלמנט הגרמני) יום קודם לכן. אנשים רבים מאמינים שבניין הרייכסטאג הוצת על ידי הנאצים עצמם. החוק ביטל את חירויות היסוד האזרחיות והיווה הבסיס למשטר היחיד של היטלר. הוא לקח לידיו סמכויות רבות יותר והנהיג "מדינת משטרה" בה לפרט אין הגנה. בנוסף הממשלה הגרמנית קיבלה סמכות לעקוף את ממשלות המדינות השונות בגרמניה ובכך החל הרס המבנה הפדרטיבי ששרר שם. הכול כאמור בטענה שיש להתגונן מפני הקומוניסטים.