COVID-19 בישראל

תת זן חדש של נגיף הקורונה אובחן לראשונה בארץ

נמשכת הירידה האיטית בתחלואה. מאז שפרצה המגפה זוהו כבר למעלה מ-10 וריאנטים של הנגיף, רק בישראל, אבל מרבית החדירות הללו לארץ הסתיימו במספר מועט של מקרי הדבקה

מגיפת הקורונה בישראל, אוגוסט 2021. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

מקרה ראשון של AY4.2 - תת-זן אחר של וריאנט דלתא אובחן בישראל. תת הזן הזה של נגיף הקורונה נמצא כבר בכמה ממדינות באירופה ובעיקר בבריטניה. מקרה ההדבקה היחיד עד כה בישראל התגלה בנתב"ג אצל ילד בן 11 שחזר ממולדובה. ממשרד הבריאות מסר שלא התגלו מאומתים נוספים בקרב אלו שבאו עמו במגע.

דבר אבחונו של ה-AY4.2 הראשון בישראל זוכה הבוקר לדיווחים רבים בעולם. בשלב זה אין אינדיקציה לגבי תכונותיו ועמידותו לחיסון, כמו גם לגבי יכולתו להיות זן דומיננטי. באנגליה זוהו מאז יולי כ-8% מכלל מקרי המאומתים החדשים שהם נשאי הווריאנט הזה. בארה"ב – עדיין לא אובחן בשום הליך של ריצוף גנטי.

עם זאת מי שהיה ראש ה-FDA ד"ר סקוט גוטליב אמר אמש ש"יש להעמיק חקר בנושא הזה וכן חובה לפתח כמה שיותר מהר שיטה מוצקה וברורה לזיהוי מוקדם של זני נגיף הקורונה – בהנחה שיהיו עוד שיתגלו בעתיד הלא רחוק – כדי שהתגובה להם תהיה מהירה ויעילה".

בתת הזן הנ"ל חלו שתי מוטציות בשני אתרים בחלבון הספייק של הנגיף. מאז שפרצה המגפה זוהו כבר למעלה מ-10 וריאנטים של הנגיף, רק בישראל, אבל מרבית החדירות הללו לארץ הסתיימו במספר מועט של מקרי הדבקה מ"הנשא" שייבא אותו לכאן.

באוגוסט התגלו בארץ 10 מקרים של וריאנט AY3 - תת-זן אחר של וריאנט הדלתא. חודש קודם לכן היה זה וריאנט שכונה "דלתא פלוס". כל אלו לא השפיעו משמעותית על המגיפה בישראל.

הבוקר, לפי דו"ח משרד הבריאות אחוז המאומתים היומיים החדשים לנגיף ירד לעומת יום קודם והוא 1.28% מתוך יותר מ-88 אלף בדיקות שנעשו.

אתמול אובחנו 1,130 מקרים חדשים. מאז חצות ועד מועד הדיווח הבוקר (ד', 09:00) אובחנו עוד 291. במצב פעיל עכשווי נמצאים הבוקר 16,839 חולים מהם רק 472 מאושפזים – ירידה נוספת לעומת יום קודם, מה שמביא כמעט מדי יום את בתי החולים השונים לסגור מחלקות קורונה ייעודיות שהפעילו עד כה. מקרב החולים עתה 352 במצב קשה, בהם 156 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,023 מהחולים (אתמול 0 אבל שלשום 10).

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  נתוני תחלואה,  וריאנט דלתא,  וריאנט דלתא פלוס
תגובות
אנונימי/ת
20.10.2021, 19:16

יודעים שלא יודעים.

אנונימי/ת
21.10.2021, 10:03

ממש ירידה בחולים קשים! בחשבון האלה שמתים 10 כל יום. סטטיסטיקה מזלזלת בחיי אדם. כל סטטיסטיקה מותאמת לצרכים הפוליטיים של הממשלה הנוכחית - ממשלת ביזוי!