מידע מחברות

פיתוח טכנולוגי חדשני של שרן רפואה עד הבית מאפשר לביקור הרופאים המסורתי להתקיים מרחוק

פתרון טכנולוגי חדשני, יחיד מסוגו בישראל, מאפשר מפגש וירטואלי בין חברי הצוות המטפל באמצעות חדר צ'אט רפואי

11.02.2024, 11:02

דמיינו בוקר במחלקה פנימית טיפוסית. רגע השיא שלו הוא ביקור רופאים – אותו סבב מסורתי של הצוות הרפואי בין מיטות החולים שנועד להתעניין בשלומם, להעריך את מצבם הרפואי ולתכנן את המשך הטיפול. אולם מה קורה כשהמחלקה הפנימית היא בגודל של כל מדינת ישראל והחולים מאושפזים בביתם? כיצד יתייעצו וידונו יחדיו במצבו הרפואי של המטופל, אם הם מבקרים אצלו בשעות שונות ולרוב אינם נפגשים פנים אל פנים? התשובה נמצאה בדמותו של פתרון טכנולוגי חדשני, יחיד מסוגו בישראל, המאפשר מפגש וירטואלי בין חברי הצוות המטפל באמצעות חדר צ'אט רפואי.

תנופת הרפואה הביתית

הטיפול הרפואי מרחוק קיים בעולם מזה כשלושה עשורים. מאז פרוץ מגיפת הקורונה נמצאת הרפואה הביתית בצמיחה מתמדת. אשפוז בית כחלופה לאשפוז במחלקה פנימית, הוספיס בית לחולים סופניים המבקשים לסיים את חייהם בחיק משפחתם ואפילו אשפוז בית פסיכיאטרי הם רק חלק מהשירותים שניתן לקבל כיום במסגרת סל שירותי הבריאות, ללא תשלום לעומדים בהתוויות.

הצוותים הרפואיים בשטח חווים טרנספורמציה בין בית החולים לבית המטופל, אך המענים הטכנולוגיים לאתגרים הניצבים בפניהם אינם מפותחים דיים בשלב זה. על מנת להגדיל משמעותית את מספר המטופלים הנהנים מטיפול בסביבה הביתית, יש לצמצם במהירות את הפער הטכנולוגי.

שרן רפואה עד הבית היא אחת החברות הוותיקות והמובילות בישראל בתחום הרפואה הביתית. בפני חברות כמו שרן ניצבים אתגרים לא פשוטים: כיצד מרכיבים צוות רפואי שיגיע לבית המטופל תוך שעות ספורות? באיזה אופן מקפידים שאף בדיקה ואף מדד לא יתפספסו בדרך? איך מזהים הידרדרות של מתמודד נפש המטופל בביתו ומחליטים בזמן אמת כיצד לפעול? איך מבטיחים תקשורת נוחה ורציפה בין חברי הצוות הרפואי?

רופאה, אח ועובדת סוציאלית נפגשים בחדר הצ'אט

זאת לא התחלה של בדיחה, זאת מציאות שנוצרה לטובת המטופלים המאושפזים בבית! על מנת להתמודד עם האתגר של טיפול בחולה בסביבה מבוזרת, פיתחה חברת שרן כלי יחיד מסוגו בארץ: חדר צ'אט רפואי שנפתח ברגע שהחולה מתקבל לטיפול ביתי ומתממשק לתיק הרפואי הדיגיטלי שלו. לחדר הצ'אט מחוברים אוטומטית כל אנשי הצוות המטפלים בחולה. כל אחד מהם יכול לספר על הביקור שערך, להתעדכן בתוצאות הביקורים של חבריו לצוות, להתייעץ לגבי אופן הטיפול, לדווח על התקדמות או נסיגה במצב בריאותו של המטופל ועוד. חדר הצ'אט הרפואי מהווה רובד חדש באפליקציה לצוותים הרפואיים שפותחה בשרן בעבר.

נוח, זמין ולא פחות חשוב – מאובטח!

בתום הפיתוח בו הושקעו מאות אלפי שקלים ותשעה חודשי עבודה, הופך הצ'אט הרפואי בימים אלו לכלי בלתי נפרד מעבודת הצוות הרפואי של החברה: הוא מקצר ומייעל תהליכים, מפחית את כמות שיחות הטלפון, מקל על התקשורת בין חברי הצוות הרפואי ומעלה את הסינרגיה ביניהם. בסיום הטיפול, הצ'אט נסגר ותכולתו מתויקת בתיק הרפואי הדיגיטלי של המטופל. יתרון משמעותי נוסף של חדר הצ'אט הרפואי הוא רמה גבוהה של אבטחת מידע בהתאם לנהלי משרד הבריאות בנושא, דבר שלא ניתן להשיגו אם משתמשים בתוכנות הצ'אט הנפוצות כיום בשוק.

איתמר ביטון, מנכ"ל, שרן רפואה עד הבית: "הצ'אט הוא רק השלב הראשון. בעתיד נחבר לצ'אט בוט חכם שידע לחפש מידע בתיק הרפואי ויתריע בפני הצוות המטפל על תוצאות בדיקות שחסרות או על מסמך חשוב שלא מולא – דבר שיחליף את פעולת הפקת הדו"חות המייגעת. בנוסף, יאפשר הצ'אט משלוח קבצים ותמונות באופן מאובטח."

ליאל וודה, סמנכ"לית שירות, שרן רפואה עד הבית: "אין ספק כי מדובר בכלי המהווה חלק ממהפכה שירותית המתבצעת בשרן לטובת המטופלים בבית."

אודות שרן רפואה עד הבית

שרן רפואה עד הבית הוקמה ב-2014 ע"י ד"ר איב ביטון ורעייתו איילת. החברה מעניקה מגוון שירותי רפואה עד הבית: אשפוז בית אקוטי, הוספיס בית, אשפוז בית פסיכיאטרי, בדיקות מעבדה עד הבית, שיקום ביתי ועוד. החברה מעסיקה כ-600 עובדים: רופאים, אחים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מרפאים בעיסוק ועוד. שרן עובדת עם כל קופות החולים, מרבית שירותיה ניתנים ללא עלות למטופלים במסגרת סל שירותי הבריאות. את ההפניה לשירותי שרן ניתן לקבל מרופא המשפחה או מצוות המחלקה בבית חולים.

לאתר שרן רפואה עד הבית >>

מוקד שרן: 1-700-508-586

נושאים קשורים:  מידע מחברות,  ביקור רופא בווידיאו,  אשפוז ביתי