ישראל במלחמה

תרופות לחטופים נמצאו בבית חולים נאצר בחאן יונס

ארגזי תרופות שעליהם שמות ותמונות חטופים נמצאו על ידי צה"ל בחאן יונס | התרופות הוכנסו לרצועה ביוזמת משפחות החטופים ובסיוע בינלאומי אך אין אינדיקציה שהגיעו לחטופים

חיילי צה"ל בפעילות בחאן יונס. צילום: דובר צה"ל

ארגזי תרופות שעליהם שמות ותמונות חטופים נמצאו על ידי צה"ל בחאן יונס. כך חשף ירון אברהם אמש (שבת) בחדשות 12. משפחות החטופים הניעו יוזמה והצליחו להעביר תרופות לעזה, אך עד לרגע זה אין אינדיקציה שהתרופות אכן הגיעו לחטופים ולחטופות.

על פי הדיווח, עשרות ארגזי התרופות, שעליהם שמות ותמונות של החטופים, שנמצאו על ידי צה"ל בשבוע שעבר בבית החולים נאצר בחאן יונס, אורגנו על ידי בני משפחותיהם. את היוזמה הובילו רותם קופר, בנם של נורית ועמירם קופר שנחטפו מקיבוץ ניר עוז, ואפרת מצ'יקווה, שדודיה מרגלית וגדי מוזס נחטפו גם הם מהקיבוץ. עימם פעלו גם ד"ר מאיר זוסמן ודן סובוביץ, שהקים את מטה המשפחות האירופאי.

כחלק מהמהלך הם ליקטו את רשימת החולים הכרוניים והכינו רשימת תרופות לחטופים. הם רתמו למיזם גורמים שונים וביניהם דוד מידן, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים.

הקבוצה הסתייעה במוסדות וארגונים מקומיים ובינלאומיים וכך הצליחה להעביר את משלוח התרופות דרך מדינות באירופה למצרים, ומשם בחודש נובמבר הוכנסו התרופות לרצועה דרך מעבר רפיח. עד לרגע זה אין אינדיקציה שהתרופות הגיעו לחטופים ולחטופות.

המשפחות שעומדות מאחורי המהלך החליטו לחשוף זאת עם פרסום הידיעה על התרופות שנמצאו על ידי צה"ל. המסר שלהן: אפשר לחשוב בצורה יצירתית. גם שנדמה שעסקת החטופים אולי תקועה או שחמאס מתבצר, יש דרכים לעשות את הבלתי אפשרי. המשפחות מצפות מההנהגה בישראל לעשות זאת.

בתוך כך, שוטרי תחנת זכרון יעקב איתרו אתמול (שבת) מזוודה שנפלטה מהים באזור מעגן מיכאל וזוהתה כחפץ חשוד. חבלן המשטרה הגיע למקום ולאחר בדיקה התברר כי מדובר במזוודה המכילה תרופות וציוד רפואי המיועדות ככל הנראה לעזה. בדופן הפנימית של המזוודה נמצא הכיתוב "מירדן לעזה".

נושאים קשורים:  חטופים,  תרופות,  סיוע הומניטרי,  סיוע רפואי,  חדשות,  צה"ל,  ישראל במלחמה
תגובות