חדשות

ה-FDA: איסור מוחלט לשימוש עתידי במשתלי שד עם חספוס גס

הודעת מינהל המזון והתרופות האמריקאי עשויה להוביל להסרת משתלי סיליקון מסוג זה אצל מיליוני נשים בעולם | ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל: "אנו מאמצים את ההחלטה באופן מיידי"

שתלי סיליקון (אילוסטרציה, מקור:יוטיוב)
שתלי סיליקון (צילום: אילוסטרציה)

בעקבות מקרי מוות ותחלואה בקרב נשים שבגופן משתלי סיליקון מחוספסים, מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) הודיע אמש (ד') על איסור מוחלט לשימוש במשתלי שד עם חספוס גס וקבע כי הסרת שתלים מחוספסים בסיכון היא צעד סביר.

בארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל מסבירים כי: "מדובר בשינוי דרמטי בפרקטיקה הרפואית הנהוגה אשר ייתכן ויוביל להסרת משתלי סיליקון אצל מיליוני נשים בעולם וגם בישראל. אנו מחזקים את ההחלטה של איסור השימוש ומאמצים אותה באופן מיידי".

בהמשך לפרשת משתלי הסיליקון אשר מעסיקה בשנים האחרונות את עולם הפלסטיקה, בעקבות מקרי מוות ותחלואה בקרב נשים שבגופן משתלי סיליקון מחוספסים, פורסמה אמש הודעת ה-FDA על איסור מוחלט לשימוש עתידי במשתלי שד עם חספוס גס. מנגד, אין המלצה להסרת משתלים מחוספסים אך נקבע שהסרתם היא צעד סביר.

מארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל נמסר בתגובה: "משתלי סיליקון משמשים בניתוחים פלסטיים לשחזור שד בקרב נשים שעברו כריתה, כמו גם בכל ניתוחי הגדלת חזה ובחלק מניתוחי הרמת חזה. אנו מחזקים את ההחלטה ומאמצים אותה באופן מיידי. לא נמתין להודעה מיוחדת ממשרד הבריאות אשר עסוק במלחמת חרבות ברזל. בכוונתנו ליישם החלטות מדעיות וליישר קו עם העולם. במקביל, גם אנחנו לא ממליצים להסיר את המשתלים אם אין תסמינים".

ד"ר מאיר כהן, יו"ר ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים בישראל, הדגיש: "אנו קוראים לכל הנשים בישראל - אלו שבגופן משתל מחוספס ואלו שבגופן משתל אחר - לשים לב לכל שינוי ולבצע את בדיקות השד המומלצות על ידי משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן. במקביל, גם אם הכל בסדר, חיוני להגיע לבדיקה אצל מנתח פלסטי אם חלפו עשר שנים מאז ניתוח הכנסת המשתלים או אם מדובר במשתלים עם חספוס גס".

עוד הוסיף ד"ר כהן: "כבר בשנת 2019 במסגרת פעילותי באיגוד לכירורגיה פלסטית של ההסתדרות הרפואית הקדמתי ועדכנתי את טפסי ההסכמה לניתוח בכל הסיכונים הקיימים הכוללים משתלי סיליקון, כך שכל אישה לפני הניתוח תעודכן ישירות בשיחה עם המנתח הפלסטי שלה ובכתב באמצעות הטפסים על כל הנושא ולעומק. עוד קודם לכך אף כתבנו נייר עמדה של האיגוד באוגוסט 2018 ושלחנו למשרד הבריאות ואף פרסמנו אותו לציבור".

נושאים קשורים:  שתלי שד,  משתלי סיליקון,  ד"ר מאיר כהן,  שחזור שד,  FDA,  ארגון המנתחים הפלסטיים אסתטיים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
01.03.2024, 16:35

אני יכול להניח שבזמנו ה FDA אישר את השימוש בהם…?
שואל בשביל חבר/ה